Domeniul imobiliar nu mă interesează ca vânzare-cumpărare de locuințe, cât mă interesează partea de machetare. Noi facem machete de 15 ani și din acest motiv ne interesează domeniul.
Anul acesta nu am mai luat în calcul varianta târgului de la București ca în ceilalți ani și am mers la Brașov unde în perioada 6 – 9 octombrie 2016 se desfășoară târgul prin care dezvoltatorii încearcă să își vândă proiectele.
Mă așteptam să fie mai puține proiecte dar au fost multe. Oferta variată și pe parte de case și pe partea de apartamente. Multe proiecte pe zona Tractorul, intrarea în Vulcan și Sânpetru.
Prețurile încep de pe la 28 000 eur o garsoniera, 52 000 eur o casa și urcă de te ia amețeala.
Ce mi-a atras atenția sunt următoarele aspecte.
- Oamenii nu știu să vândă.
- Nu folosesc machete.
- Nu sunt eficienți și bine pregătiți pentru un târg.
Să mă explic.
Machetă sau randare
Când e vorba de o prezentare de succes pe imobiliare trebuie să ai una din două. Ori o randare serioasă video ori o machetă. Aceste două instrumente atrag privirile, cuceresc, stârnesc interes. Dacă ai doar schițe și planșe nu te diferențiezi de restul.
Altfel se vinde o locuință când omul vizualizează aproape real ce va conține și cum e structurată. Găsisem un studiu de prin America unde se spunea clar că dezvoltatorii care au miniaturi vând cu aproximativ 28% mai bine la târgurile imobiliare.
Abordarea serioasă a târgului.
La modul sincer, prezența la un astfel de târg te costă niște bănuți serioși. Să cumperi un astfel de spațiu, să pregătești materiale și să printezi autocolante, bannere, cataloage, mape înseamnă să consumi ceva bănuți care ar fi bine să se acopere prin vânzarea de imobile.
Totuși puține standuri aveau oamenii activi, pe fază, pregătiți. A trebuit să intervenim noi „nu vă supărați? ceva cu 3 camere aveți?” Așa ceva e „blasfemie” la un târg. Să fi fost oare de la faptul că „i-am luat la prima oră și pe ploaie?” Totuși nu e tare eficient să vine omul să întrebe iar tu să fii plictisit, adormit și fără chef.
Așadar pe partea asta cred că se merită să plătești o agenție de publicitate serioasă care să facă treaba profesionist. Știu că e mai ieftin „cu oamenii interni” dar eficiența?
Per ansamblu oferte au fost, dezvoltatori mai mulți decât mă așteptam, prețurile cum le estimam dar prezentarea slăbuță (cel puțin sâmbătă la ora 11). La partea de machete fără laudă cea făcută de noi era în optica mea cea mai bună. E subiectivă constatarea întrucât erau puține machete iar noi chiar eram interesați de modul de lucru al concurenței. Erau doar patru dezvoltatori cu machete și asta atrăgea lumea în funcție de calitatea lor.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.