Mutarea firească a Facebook și anume lansarea Marketplace pe Europa va reașeza cu siguranță piața paginilor de anunțuri în Europa dar și în România, chiar dacă țara noastră nu figurează în lista inițială de zone în care se lansează Marketplace Facebook.
Nu știu dacă vor falimenta paginile de anunțuri gen OLX, LaJumate, Okazii etc dar cu siguranță vor fi serios afectate și vor trebui să schimbe strategia. Tind să cred că OLX-ul var rezista cel mai mult, dar la cât de răspândit e Facebook și la cât de natural ne vine să îl folosim nici olx nu va rezista la nesfârșit. Repoziționare vor trebui probabil să gândească și magazinele online multe din ele nu doar cele de anunțuri.
Mai e de notat că Google impreuna cu Wal Mart intră în competitie cu Amazonul pe segmentul cumpărăturilor online prin comandă vocală.
Oare ne îndreptăm spre un sinonim între Internet si Facebook?
Zilele trecute firma la care lucrez a lansat un anunț de angajare pentru o secretara. Proba era simplă: Deschide un word și fă o ofertă de preț pentru firma cutare cu lista aceasta de preturi. Am fost dezamăgit că doamnele și domnisoarele prezentate nu știau mai nimic despre editorul de text. Una din ele ma uimit însă: „Nu are profil de facebook să îi trimit oferta pe messenger? că nu știu să folosesc word.”
Atunci am frânat un zâmbet ironic, dar acum realizez că nu suntem departe de asta. Oare sunt „de modă veche” că utilizez editor de text și email pentru comunicare? Oare să se mute totul pe Facebook?